Lindab – Personlig rådgivning trumfer digital informationssøgning

Det viser en ny markedsanalyse, der samtidig også afslører, at leveringssikkerhed og økonomi er de udfordringer, som bekymrer branchen mest.

En ny digital virkelighed er ved at vende op og ned på det danske erhvervsliv. I byggebranchen vægter man imidlertid stadig personlig kontakt højest, når det kommer til rådgivning og informationssøgning.
Det viser en ny markedsanalyse fra byggebranchen, der også afslører, at indsigt, forretningsforståelse og personlig kontakt kommer i forreste række, når det kommer til valg af samarbejdspartnere.

Branchens behov er for vigtige til gætterier
Det viser resultaterne af en markedsanalyse, som Customer Agency netop har udarbejdet på vegne af Lindab. Undersøgelsen er foretaget blandt en lang række af landets trælaster samt tømrer- og entreprenørvirksomheder.
”Ikke to byggerier er ens, og hele branchen er enormt dynamisk med behov, der opstår og ændrer sig løbende. Vi mener, at branchens behov er for vigtige til gætterier, og derfor har vi gennemført denne analyse for at høre, hvad branchen har at sige,” siger administrerende direktør i Lindab, Mette Brøndum.

Personlig kontakt er stadig den foretrukne
Blandt analysens overraskende resultater er, at de adspurgte stadig primært anvender personlig kontakt frem for øvrige informationskilder som brochurer, kataloger, prislister og sociale medier. 64 procent af de adspurgte foretrækker direkte kontakt med en konsulent eller sælger som informationskilde.

Den personlige kontakt er imidlertid skarpt efterfulgt af brugen af hjemmesider, hvor 62 procent angiver, at de anvender hjemmesider til at finde de informationer, de mangler.

”Det overrasker måske nogle, at den personlige kontakt stadig er den foretrukne informationskanal, men man skal huske på, at det er et samspil mellem forskellige kilder, der tjener forskellige formål. Mange går på nettet og finder fakta om produkter, mens de bruger den personlige kontakt til konkret rådgivning. En hjemmeside kan ikke erstatte den målrettede rådgivning og inspiration en dygtig medarbejder kan give kunden,” pointerer Mette Brøndum.

Leveringssikkerhed er blandt de største udfordringer
Markedsanalysen viser også, at 32 procent af de adspurgte vurderer leveringssikkerhed hos leverandører som værende blandt deres største udfordringer de kommende år.

Bekymringen om leveringssikkerheden kan man nikke genkendende til hos Lindab, der som en konsekvens heraf arbejder systematisk med at give kunderne tryghed for deres leveringer.

”I en verden, hvor flere og flere ting kan klares med et par klik med musen, giver det en helt anden tryghed, når man har indgået en aftale med en person, man har en relation til frem for et program. Det gælder især ved leverancer til byggeriet, hvor selv små forsinkelser kan koste dyrt. Vores mål er altid at møde kunden, hvor de er og give dem det, de har brug for. Uanset om det er personlig rådgivning, produktudvikling eller tryghed for leveringer,” siger Mette Brøndum.

Indsatsen fra Lindab kan da også mærkes hos kunderne, hvor 99 procent angiver, at de er enten tilfredse eller meget tilfredse med at have Lindab som leverandør.

LÆS også: Lindab – Lappeløsninger hjælper ikke på dårligt indeklima
Lindab's Firmaprofil
Cookie-indstillinger