Knauf Insulation giver nye kunder

Snart bliver roret overtaget af tredje generation købmand, Juha Jylhä, som i øjeblikket er ansvarlig for virksomhedens indkøb og salget til erhvervskunder. Selv kalder han sig for altmuligmand.
Juha Jylhä har siden 2010 gjort en banebrydende indsats for at indføre Knauf Insulations isolering. Kaustisen Kauppakeskus er også en af de isenkrambutikker, der sælger Knauf Insulations glasuldsprodukter fra sit eget lager.
– Jeg tænkte, at når man først har kastet sig ind i legen, så kan man lige så godt gøre det ordentligt, griner Juha Jylhä, men bliver alvorlig igen og fortæller, at butikken altid har et vist antal Knauf Insulation-produkter på lager.
– Ja, vi prioriterer god service til vores kunder.

Ifølge Juha Jylhä traf man beslutningen om at få isolering fra Knauf Insulation ind som en del af butikkens sortiment på basis af, at deres produkter er et godt supplement til de øvrige mineraluldsprodukter på det finske marked.
– Med Knauf Insulation er der virkelig blevet konkurrence på markedet. Vi ville gerne være med, da de satsede på Finland, og det har vi aldrig fortrudt.

Miljøinteresse 
Juha Jylhä vurderer, at isoleringen fra Knauf Insulation har klare fordele.
– Det indlysende er miljøprofilen, at isoleringen er lavet hovedsageligt af genbrugsglas og har et bindemiddel uden tilsat formaldehyd. Produktet skiller sig også ud på en positiv måde hvad angår forholdet mellem pris og kvalitet, varmebestandighed, håndterbarhed og at isoleringen er godt komprimeret, hvilket giver logistiske fordele.
Juha Jylhä siger, at det er en fornøjelse at sælge Knauf Insulations produkter, og at de også har fået en loyal kundekreds.
– Min opfattelse er, at de, som har prøvet Knauf Insulations produkter, bliver tilfredse, opsummerer Juha Jylhä.
Ifølge Juha Jylhä er det en yderligere fordel, at Knauf Insulation er et etableret og velkendt mærke.
– I Finland er det kendt som et gammelt og pålideligt tysk mærke i byggebranchen. Det gør det lettere for os som forhandlere. 

EcoBatt 35 som spydspids 
Arbejdet med isolering fra Knauf Insulation har givet resultater i Kaustby og har haft en positiv indvirkning på både omsætningen og antallet af nye kunder.
– Knauf Insulations andel af alle de mineraluldsprodukter, vi sælger, er cirka 80 procent. Omkring halvdelen af det er EcoBatt 35, siger Juha Jylhä.

80 procent af glasulden fremstillesaf genbrugsglas og har den højeste brandklasse A1. EcoBatt 35 har cirka fem procent bedre isoleringseffekt sammenlignet med lambda 37 ved samme tykkelse.
Juha Jylhä fortæller, at Kaustisen Kauppakeskus takket være EcoBatt-produkterne har kunnet profilere sig i forhold til konkurrenterne.
– De har givet os et betydeligt antal nye og langvarige kunderelationer. De har også givet os en helt ny gruppe af kunder, byggebranchen. Gennem disse nye kundekontakter har vi også været i stand til at øge salget af andre produktgrupper.

Se leverandører af isoleringsmaterialer
Cookie-indstillinger