Radiatorer

Principielt bør en radiator placeres ved rummets afkølingsflader, eller hvor det lokale varmebehov er størst, men betydningen heraf er i dag mindre end tidligere, da den indvendige overfladetemperatur på velisolerede flader kun afviger meget lidt fra rumtemperaturen. I almindelige rum placeres en radiator oftest under vinduerne-dette har mange fordele.

Leverandører af og viden om Radiatorer:

MALMBERGS

Generatorvej 14
2860 Søborg
Tlf.: 44 50 03 77
E-mail: info@malmbergs.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her

Milton Megatherm A/S

Formervangen 14-16
2600 Glostrup
Tlf.: 46 97 00 00
E-mail: info@miltonmegatherm.dk

web

Se hele vores produktprogram og profil her

Mobilvarme danmark

Tlf.: 40 18 26 90
E-mail: jj@mvdk.dk

www.mobilvarmedanmark.dk

Se hele vores produktprogram og profil her

SAN Electro Heat a/s

Gillelejevej 30B
3230 Græsted
Tlf.: 48 39 88 88
E-mail: info@san-as.com

www.san-as.com

Se hele vores produktprogram og profil her


Mere viden om radiatorer:

Radiatorer som afgiver den overvejende del af varmen, 90-100% ved konvektion, kaldes konvektorer. Konvektorer fremstilles fortrinsvis i højder på 100 mm, 150 mm og 200 mm, standarddlængder fra 1000 mm til 6000 mm og bredder fra ca. 40 mm til ca. 225 mm. De anvendes fortrinsvis til montering i nicher, forsænkninger og til skjulte installationer. Varmeafgivelsen afhænger i høj grad af indbygningsmåden, og af, hvor megen skorstensvirkning der opnås.


tado lancerer ny Care & Protect funktion – app’en fortæller hvis fyret går ned eller radiatoren skal luftes ud




I dag lancerer tado° ‘Care & Protect Skill’ i deres app - en funktionalitet der skal sørge for, at kundernes varmesystem kører problemfrit og tilbyder en trin-for-trin-guide, hvis der skulle opstå problemer. Med en 24/7 overvågning af hjemmets varmesystem opdager Care & Protect eventuelle fejl på systemet og informerer brugerne om, hvordan problemet kan løses. Det minimerer en eventuel nedetid og sikrer et varmt og behageligt hjem. Den nye funktion vil fra i dag være tilgængelig via en opdatering af din tado° app.

I gennemsnit bryder hjemmets varmesystem ned hvert andet til tredje år. Ofte tager det flere dage før en reparatør kan komme ud, og de rette reservedele kan være klar og udskiftet, i denne periode må kunden leve med et koldt hjem. Men ved at analysere millioner af varmesystemer har tado° fundet ud af, at i 60% af tilfældene kan problemet løses direkte af kunden selv.

Fiks det selv

tado° Care & Protect overvåger varmesystemet døgnet rundt og holder brugeren opdateret med vigtige informationer om, hvordan systemet yder, og om hvordan det går med indeklimaet i hjemmet. Hvis tado° registrerer et usædvanligt mønster, får brugeren en advarsel på sin smartphone. Dernæst har brugeren mulighed for selv at fikse problemet via et par enkle trin.

tado° Care & Protect guider brugeren igennem processen, hvis fx fyret skal genstartes, eller en radiator skal udluftes. Føler brugeren sig ikke tryg ved selv at fikse sit varmesystem, eller opstår der problemer undervejs i processen, er der altid mulighed for at ringe efter en professionel.

Forebyg at fyret går i stå (kommer snart)

tado°’s datamålinger i realtid samt de intelligente algoritmer kan sågar forebygge problemerne, inden de indtræffer. Ofte går fyret i stå, uden at brugeren lægger mærke til det, men det nye tado° ‘Care & Protect Skill’ hjælper med at undgå disse nedbrud. Ved hjælp af en tovejs forbindelse mellem fyret og tado° Smart Thermostat, kan tado° analysere forskellige målinger såsom vandtryk, pumpehastighed og fejlkoder og dermed informere brugeren. Hvis fx vandtrykket er for lavt, hvilket potentielt kan medføre, at fyret går i stå, så vil app’en nu advare brugeren et par uger i forvejen om, at en automatisk nedlukning venter forude og foreslå brugeren at påfylde nyt vand. Selv hvis ikke fyret understøtter en digital forbindelse, vil tado°’s smarte algoritme identificere et potentielt nedbrud baseret på data vedrørende temperaturen i rummet.

“Vores mål er at gøre dagligdagen i hjemmet bedre ved at forbedre komforten, reducere udgifterne og så vidt muligt minimere risikoen for, at varmesystemet sætter ud,” siger Christian Deilmann, medstifter og CPO hos tado°. “Med den nye Care & Protect funktion overvåger tado°, hvordan varmesystemet fungerer 24/7, giver selvhjælpsinstrukser, og forebygger sågar at fyret går i stå.”

Pris og tilgængelighed

Fra i dag vil det nye Care & Protect Skill blive tilføjet til tado° app’en via en gratis opdatering. Care & Protect er tilgængelig i tado° Auto-Assist Skill, men en helt enkel version er også tilgængelig for brugere, der ikke anvender Auto-Assist. Auto-Assist funktionen inkluderer Geofencing, Open Window Detection og Care & Protect. Den tager sig af brugerens indeklima ved fuldt ud at automatisere Geofencing og Open Window Detection Skills og dermed bane vejen for endnu flere besparelser og større komfort. Auto-Assist kan tilkøbes i tado° app’en via et abonnement på DKK 25 pr. måned eller DKK 195 pr. år og kan annulleres når som helst



Cookie-indstillinger